مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان تبلور اندیشه‌های شریعتی، فراتر از ایران گفتاری از دکتر علیرضا واسعی در تحلیل وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران امام علی‌النقی(ع) برپایی ایستگاه‌های نقاشی غدیر ویژه کودکان در حرم مطهر رضوی برگزاری ۵۰۰ جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد بازگشت زائران بدحال از عربستان با اولین پرواز‌ها (یکم تیر ۱۴۰۳) چیستی عید غدیرخم در  تبیین پیامبراکرم‌(ص) بررسی شبهات مرتبط با «غدیر» | تلاش شکست خورده برای تحریف تاریخ میهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل نذر عید ولایت شدند فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم میراثبان نفائس خطی حرم رضوی | یادی از مرحوم میرزا مهدی ولایی، فهرست‌نگار کتابخانه حرم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی چرا به زیارت امام‌رضا(ع) حج فقرا گفته می‌شود؟ | جان به قربان تو شاها که حج فقرایی
سرخط خبرها

رئیسی عزیز مظهر اخلاص بود

  • کد خبر: ۲۳۱۱۵۴
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
رئیسی عزیز مظهر اخلاص بود
آیین بزرگداشت هفتمین روز شهادت خادم‌جمهور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سیدحسین دوستدار | شهرآرانیوز؛ مدت‌هاست بارگاه قدسی امام‌رئوف (ع) مزین به تصاویر و گفتارنوشته‌هایی از شهدای خدمت است. شهید آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی و هفت تن از یاران و همراهان او ۳۰‌اردیبهشت‌ماه امسال در جریان حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند و ایران اسلامی، از تبریز قهرمان گرفته تا شهر امام‌رضا (ع)، در داغ جان‌گداز آنها یک‌سره سیاه‌پوش شد.

عصر روز گذشته و در ساعات منتهی به اذان مغرب به افق مشهد، آیین بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهدای خدمت در رواق امام‌خمینی (ره) حرم‌مطهر‌رضوی برگزار شد تا به یادبود حماسه مشهدی‌ها در سوم‌خرداد امسال و آن بعداز‌ظهر تلخ، فرصتی برای گرامیداشت یاد این شهدا و سوگواری مردم فراهم شود.

دیروز به‌دلیل ازدحام بیش‌از‌حد زائر و مجاور در مراسم، در همان دقایق اولیه، ورودی‌ها و خروجی‌های رواق امام‌خمینی (ره) مسدود شد، اما تجلی داغ خاموش‌نشدنی بر دل و جان ملت در اشک‌های بی‌صدای زائران در رواق و خارج از رواق آشکار بود. شعرخوانی شاعران آیینی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) در فراز‌های متعددی، دل و جان ملت را سوزاند.

اخلاص، ویژگی شاخص رئیسی عزیز

عضو مجلس‌خبرگان‌رهبری در این مراسم تصریح کرد که اخلاص، شاخص‌ترین مؤلفه شخصیت خادم‌جمهور بود که مراتب آن به‌عنوان الگو مطرح است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی سعدی افزود: اخلاص یعنی اینکه فرد قیامت خود را به دنیا نفروشد، همان‌طور که شهید رئیسی عمل کرد و در شرایطی که می‌توانست همچون دنیاطلبان متمرکز بر تأمین منافع خود باشد، حتی از حقوق اولیه و ابتدایی خود چشم‌پوشی کرد تا نفع خلق و خدمت به ملت محقق شود.

به‌گفته رئیس سابق دانشگاه امام‌صادق (ع)، شهید رئیسی در مصادیق متعدد توانست جریان‌سازی کند. در سطح داخلی و ملی، او فرهنگ حکومت‌داری و دولت‌مداری را متحول کرد و در سطح جهانی، جریانی از آزادگی را در دنیا به راه انداخت که امروزه از دانشگاه‌های آمریکا تا خیابان‌های اروپا مشاهده می‌شود. وی ادامه داد: سید محرومان که کنج امن مناجات او زیر قبه مطهر امام‌هشتم (ع) بود و با محروم‌ترین اقشار ملت نشست و برخاست داشت، همان کسی است که در مجمع عمومی سازمان ملل و پیش چشم مستکبران عالم، تصویر سردار دل‌ها را بر دست گرفت و آرمان فلسطین را به‌عنوان نماد انسانیت و اخلاق در جهان نهادینه کرد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعدی این را هم گفت که حفظ نظم و ثبات کشور، با وجود شهادت رئیس‌جمهور، یکی دیگر از معجزات تدبیر داهیانه رهبر‌معظم‌انقلاب است و همان‌طور که رئیسی عزیز تابع محض فرمان ولایت بود، ملت ایران نیز مکتب و رسم ولایت‌مداری او را ادامه خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->